Czynniki dobrego zdrowia

Zdrowy człowiek

10 czynników dobrego zdrowia

Każdy człowiek chciałby zachować zdrowie jak najdłużej, żeby tak się stało należy wspomóc nasz organizm wyrabiając sobie nawyki dobrego zdrowia.

  1. Jedz zdrowo - aby utrzymać zdrowie bardzo ważna jest odpowiednia zdrowa dieta. Należy unikać częstego jedzenia tłustych i niezdrowych posiłków i jeść dużo owoców i warzyw. Najlepiej ułożyć sobie menu składające się z posiłków, które zaopatrzą nasz organizm we wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Bez odpowiedniej diety ciężko jest utrzymać dobre zdrowie, ponieważ jesteśmy narażeni na otyłość, a co za tym idzie cukrzycę i nadciśnienie.
  2. Ruszaj się - ruch jest jednym z najważniejszych czynników, ponieważ pozwala on zrzucić zbędne kilogramy i podnosi odporność fizyczną. Osoba która jest aktywna fizycznie nie ma problemów z otyłością, która może prowadzić do różnych chorób np. wspomnianego już wcześniej nadciśnienia.
  3. Dbaj o właściwe odchudzanie - w parze z poruszaniem się i odpowiednim jedzeniem idzie właściwe odchudzanie czasami sam ruch i odpowiednia dieta to za mało.
  4. Nie pal - bardzo ważny czynnik dobrego zdrowia osoba dbająca o zdrowie nie może palić. Palenie źle wpływa na zdrowie nie tylko na nasze ale także naszego otoczenia ( tzw. palenie bierne). Palenie może doprowadzić do problemów z płucami, oddychaniem, a nawet doprowadzić do raka, wpływa także na obniżenie naszej wydajności fizycznej. Osoba, która dbać o zdrowie, a pali musi jak najszybciej skończyć z tym nałogiem.
  5. Wysypiaj się - Jeśli dbamy o zdrowie musimy się odpowiednio wysypiać. Osoba niewyspana jest nieskoncentrowana przemęczona i ma opóźniony refleks. Z kolei osoba, wyspana ma lepsze samopoczucie jest w pełni skoncentrowana i lepiej wykonuje powierzone zadania.
  6. Panuj nad stresem - stres może być zarówno przyjacielem jak i wrogiem. W niektórych sytuacjach stres pomaga daje bodziec do działania dzięki czemu powierzone nam zadania wykonujemy lepiej i z większą starannością taki stres jest pozytywny i nie trzeba z nim walczyć. Jednak jest także drugi rodzaj stresu, który działa na nas negatywnie. W przeciwieństwie do stresu pozytywnego stres negatywny wpływa na nas paraliżująco przerastają nas najprostsze zadania, a na przemówieniach ( lub sprawdzianach) zapominamy co mieliśmy mówić lub pisać. Taki stres źle wpływa na zdrowie i należy z nim walczyć gdyż pozostawiony może przerodzić się w stany depresyjne. Osoba dbająca o zdrowie może poddawać się tylko działaniom stresu pozytywnego i koniecznie wyeliminować stres negatywny.
  7. Regularnie się badaj - jest to jedna z najważniejszych rzeczy jaką musimy zrobić dbając o zdrowie. Nawet gdy spełniamy wszystkie powyższe czynniki możemy zachorować one zmniejszają tylko prawdopodobieństwo zachorowania. Dlatego osoby, które chcą być zdrowe muszą się regularnie badać.
  8. Bądź optymistą - dobra forma psychiczna jest równie ważna jak fizyczna wiara w dobre zdrowie czy wyzdrowienie w przypadku ciężkiej choroby to połowa sukcesu.
  9. Mniej zawsze kogoś bliskiego, kto Cię wesprze - jest to ważne szczególnie w sytuacjach kryzysowych kiedy nic nam się nie chce i na nic nie mamy ochoty wówczas taka pomoc i wsparcie jest nieocenione.
  10. Zmień złe nawyki - jeżeli dużo pijesz, palisz, ciągle niezdrowo się odżywiasz lub masz inne zły styl życia i nawyki wpływające negatywnie na zdrowie staraj się je koniecznie jak najszybciej zmienić.

Jeżeli jesteś osoba, która dba o zdrowie zacznij spełniać powyższe czynniki, a zdrowie pozostanie z tobą na dłużej.