Reklama tradycyjna kontra internetowa

Reklama tradycyjnaJeszcze jakiś czas temu reklama tradycyjna była szczytem naszych marzeń i praktycznie jedynym sposobem na to, aby skutecznie i efektywnie się wypromować.

Taka reklama była dla naszego biznesu szansą na przebicie się wśród konkurencji i pozyskiwanie jak największej ilości nabywców. Dziś reklama tradycyjna idzie w parze z tą nowoczesną, internetową. Nie oznacza to jednak, ze oba typy się wzajemnie wykluczają.

Wręcz przeciwnie, reklama tradycyjna znakomicie uzupełnia się z internetową. Typów reklamy klasycznej jest bardzo wiele. Obejmuje ona zarówno promowanie się w tradycyjnych mediach, jak również reklamę zewnętrzną czy gadżety promocyjne. Reklama w prasie, radiu i telewizji jest bardzo różnorodne, zarówno jeśli chodzi o formę jak i cenę. Niewielkie firmy zazwyczaj decydują się na reklamę w gazecie, ewentualnie na spoty radiowe. Przedsiębiorstwa ze sporym budżetem na reklamę mogą sobie pozwolić na promowanie się dzięki filmikom reklamowym w telewizji.

Reklama w sieci jest niezwykle różnorodna, można zdecydować się na wiele jej form. Podstawę skutecznego promowania się w sieci stanowią oczywiście strona internetowa i konto na portalu Facebook. Można zdecydować się także na prowadzenie firmowego bloga czy reklamę typu CPC. Nie zapominajmy również o banerach reklamowych, najbardziej powszechnej formie promowania biznesu w sieci. Bardzo skuteczne są również wyskakujące okna, czyli reklama zwana też pop-up. Poza takimi formami, warto zdecydować się na promowanie się na zewnątrz, na przykład w postaci szyldów czy billboardów.

Nie zapominajmy o sile gadżetów reklamowych z logo firmy. Takim gadżetem może być praktycznie każdy przedmiot: długopis, parasolka, kubek, podkładka pod mysz czy notatnik. Bardzo dużą popularnością cieszą się kalendarze reklamowe jak również odzież z nadrukami. W ten sposób można ozdobić zarówno koszulkę, bluzę, kurtkę jak i czapkę. Należy jednak dołożyć wszelkich starań, aby zarówno sam gadżet jak i nadruk były wysokiej jakości i spełniały oczekiwania naszych klientów.